Tabung Yaddin

Monday, August 23, 2010

Isu Status Halal McD

Ok..baru-baru nih aku ada baca blog one of my friend. Pastu aku terkejut juga dengan kenyataan yang diorang ada mengatakan JAKIM ada menarik semula lesen HALAL nya terhadap McD.. Biar betull..ni bukan benda main2..Last aku makn McD bulan lepass....yumm...yummm... Pastu dalam hati ni antara nak percaya or tak jer dengan kenyataan tu.. Yer la, zaman sekarang nih tak sume berita yang disebarkan tu betul..nak-nak lagi kalau melalui email berantai.. banyak fitnah dari berita yang betulnya.. Then malam tadi aku tertengok link yang dipos oleh my cousin tentang STATUS HALAL McD dari pihak Halal Malaysia... Ok, kawan-kawan sila layari website ini..dan untuk mengetahui dengan lebih lanjut tentang isu ini..anda bolelah melayari link cik JARDNESS punya blog yer...kt situ ada full description about this issue...tQ



Ayam Goreng McD....



Mc Flurry...sedaappppppp





Nih pun sedap juga....yummm...yummm





The Logo







p/s : orang kita cepat sgt melatah..berhati hati tak salah.. tp jgn la smpi menyebarkan fitnah

8 comments :

  1. aisey..awat aku tkleh view web link tu...br nk bace utk kepastian..

    ReplyDelete
  2. sat...aku check semula link dia naaaa...tp link nih slow sikit arrr...kena refresh byk2 laki sikit

    ReplyDelete
  3. blog aku la tuuuu... aku x tau la statusnya.. jap aku try msk web yg hg bg.. aku pon dpt email berantai la ni bab2 isu halal haram nih... mcm2 la skrg ni cuma yg pasti kentang grg McD dkt UK saja mmg x halal siap ada dlm website memb blog aku yg dok sana... kat m'sia dia x tau la...

    ReplyDelete
  4. nureen....hang try clik kt link yg aku baru letak tu..kat situ ada penjelasan yang lebih lanjut pasal McD nih....hahahaha...janga terasa yer...bulan2 posa nih kena byk bersabar... :D

    ReplyDelete
  5. aku dh buka n wat 1 n3 pon... aku x der la terasa aku juz info jerr apa yg aku dpt la syud.. tu aku juz copy N paste jerr email bdk opis aku bg...

    nasir pon kata x leh caya kena confrm betoi2 ngan JAKIM, bila hg dh bg tau cam ni so boleh la aku mkn McD lagi..hehehheee

    ReplyDelete
  6. hehehe...hang baca kat link blog cik JARDNESS tu..kat situ dia ada bg no JAKIM n Dia sendiri dah tepon JAKIM pasal kes nih...

    ReplyDelete
  7. org dah call no yg 2nd tu..pastu yg jwbnye cine, n kata.. halal2, dont worry with it.. tp kat tulis memo tu bukan ke melayu pompuan?

    ReplyDelete
  8. aifa : ooo...eppa pun tepon McD juga ker????waaa....bgus2...fakta lagi kuat nih..so,lepas nih bole mkn McD dengan tanpa was2...isk..k.syud pun xpasti sapa yg tulis memo tu...huhuhu..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...