Tabung Yaddin

Monday, June 14, 2010

alhamdulillah...allah masih sayangkan kita...

Hmm..nih 1st entry untuk bulan nih...tetiba aku rasa malas plak nak update blog nih...rasa macam bes plak menjadi silent reader kat blog orang lain..hehehehe...dalam masa tu macam-macam peristiwa dah berlaku...ada yang bes dan ada yang tak besnyer...yang besnyer aku menghadiri kenduri kawen kawan-kawan masa belajar kat U dulu..kat kelantan tu..jauh giler aku pergi kenduri.bukan apa,saja jer nak tengok suasana kenduri kat tempat orang..yang tak besnyer,awal pagi tu, Rabu sebelum gerak ker kelantan, mak aku excident dengan jiran depan umah...agak teruk juga kerosakkan yang dialami tetapi alhamdulillah,sume selamat.gambar viva yang rosak teruk tu aku lupa nak amek..haishhhh..bahan bukti tu...huhuhu..tapi misi ke kelantan pagi itu diteruskan juga.sampai jer kat kelantan,keesokkan harinyer,khamis pagi aku dapat panggilan dari kazen aku.dia dok minta no phone mak and ayah aku..aku ingat pasaipa la plak..rupa-rupanya kazen aku plak excident atas hi-way pendang...ayah mms gambar waja eD...mak aiiii...agak teruk juga kereta die tapi sekali aku bersyukur kerana sume selamat...alhamdulillah..allah masih sayangkan hambaNya.. syukur sangat-sangat...then petang tu aku,emma,syida pun balik ke utara...aku ikut emma balik ipoh sebab ari sabtu tu my parent plan nak g kenduri kawen kawan ayah kat bidor...so,ari jumaat tu lepak umh emma jap then tengah hari tu kami sume gerak ker umah sedara emma kat tapah..TAPAH ok..TAPAH...kenapa aku besarkan huruf tapah tu???korang cari la sendiri jawapannyer..hehehehe...tak sangka sekali lagi aku menjejakkan kaki ke bumi tapah..hmmm...kisah lama...lupakan aje...hehehe...ok!! kazen emma nih orang jawa,so aku sempat la tengok cara perkahwinan orang jawa..memang meriah la..makanannye pun bes..kenduri hari sabtu tapi jumaat tu dorg wat kenduri doa selamat dan cucur jambul anak buah emma..aku tak sempat nak amek banyak gambar sebab busy tolong apa-apa yang patut..yer la..tak kan nak dok saja kot..malu beb!!!!hahahaha...then hari sabtu 12.06.2010,aku ikut la my parent g kenduri kawen kat bidor..meriah giler kendurinyer..yang pasti tema warna kazen emma kawen dengan rumah kawan ayah aku tu sama, warna HIJAU LUMUT...cantikkk!!!!petang tu ktorg pun gerak balik ker kedah. Solat Maghrib kat majid guar cempedak..sekali lagi kami hampir-hampir excident..alhamdulillah...kereta calar sikit ajer..then kerta orang yang di langgar pun tak calar...alhamdulillah..kemudian sampai jer kat rumah dalam kul 9 malam,adik aku plak cakap,adik laki aku langgar paip air dengan keta..alahaii..mujur la keta tak tak jadi pa per..adik aku pun ok...alhamdulillah..syukur sangat-sangat kerana allah masih pelihara kami sumer...syukur...sangat-sangat...

2 comments :

  1. tak la na,mebi tanda peringatan allah pada kita...tapi alhamdulillah,sume selamat....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...