Tabung Yaddin

Wednesday, July 17, 2013

Sah.. Ashraf Muslim Kahwin lain / Berpoligami

Ya, berita ini adalah berita betul dan itulah yang aku baca kat BeatifulNara. Berita lanjut bole baca kt KOSMO or kat blog-blog gosip lain. Tetiba sedih plak aku rasa bagi pihak wife dia, Diyana tu..No...no..aku tak mementang poligami tapi kenapa dia perlu bernikah kat Thailand??? Kata nak jaga hati banyak pihak tapi sekarang nih dah jadi macam mana???Jangan nak salahkan takdir ok..


Aku bukan pertikaikan tapi kenapa dia buat camtu?? Kenapa dia tak buat macam UAI tu. Senang, tak dak sapa nak pertikai bukan-bukan. Adil pun adil coz isteri pertama dan kedua UAI ada sekali masa majlis perkawinan yang ketiga beliau. Now, hati sapa yang perlu dijaga or berapa banyak hati yang telah kau sakiti??? Entah la... :( .. 

Tapi aku yakin, Diyana mesti tabah walaupun susah nak redha juga sebenarnya. Dia muda banyak dari aku. Tak per Diyana, saya suka cara awak berdiam diri. Berdiam itu adalah lebih baik dari mencari publisiti murahan. Allah uji awk dengan ujian ini kerana Allah tahu awak mampu mengatasinya. Percayalah, ramai yang menyokong anda dibelakang anda.


p/s : Perkahwinan bukan perkara yang mudah ok...

2 comments :

  1. seminggu sebelum dia kawin,dia lepak kedai mamak dengan kawan2,dekat je dengan rumah kak lea...hurmm itulah..awatlah dia buat keputusan tergesa2.tak kan kawin semata2 zuriat,padahal baru je 2 thn kawin dengan diyana..sabar jelah dulu,kan huhu...

    ReplyDelete
  2. yer ker kak lea??? isk..isk...tp dr statement dia, dia kata dia kawen sbb rasa nak kawen dgn si sakinah tu...haishhh...sabor jer la

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...