Tabung Yaddin

Thursday, February 17, 2011

Kena Reject!!! Part 1

Assalamua'laikum..... =)



ho ho ho...direct to the piont la..apa perasaan korang bila kena reject dengan somebody yg korang minat or admire???  nih kira kes berani mati la...maksudnya, seorang perempuan ngaku suka pada seorang laki2...ibarat macam perigi cari timba la..korang pernah tak alami situasi nih??? Apa perasaan korang apabila kena reject?? malu??? segan??? frust???

Releks la weii...satu ketika dulu,aku pun pernah luahkan perasaan suka pada insan yang bernama laki2 n aku pernah kena reject!! hahahahaha...sungguh lawak bila terkenang semula kisah di zaman muda remaja dolu-dolu...well...sekarang pun i muda juga tau cuma muda sedang-sedang jer... :P

ok...back to the topic..apa perasaan aku masa kena reject ek??? entah..releks jer..tak der pun rasa frust ke malu ker apa ker coz aku cuma bagi tau mereka-mereka itu [waaaa.....statement berani mati tu..macam ramai jer yang aku minat time sekolah dulu..tapi bohong la kalau somebody tu tak pernah minat sesapakan???....poyo jer... =)) ] yg aku suka mereka...itu saja..bukannya aku cakap aku jatuh cinta ker...aku nak diorang ni jadi husband ker apa ker..aku cuma cakap, aku SUKA sahaja...




Pada aku,perasaan suka ini merangkumi banyak maksud..Kadang-kadang kita tersuka seseorang itu apabila di mata kita dia terlalu istimewa..Contohnya masa aku sekolah rendah dulu..Pada aku dia sangat hebat kerana dia sangat pandai dalam subject Bahasa Inggeris..besa la, sekolah kampung..sapa yang markah tinggi Bahasa Inggeris kan cikgu selalu puji..kagum woooo..macam mana la dia bole dapat markah 98%...terror beb!!! pastu mula la balik sekolah buka buku Bahasa Inggeris..Konon-konon study..nak bagi pandai BI juga..tapi asal buka buku BI jer, menguap..n tido....hahahaha..Lama wooo aku minat dia..bayangkan..dari darjah 1 [kecik2 dah pandai minat orang...haishhhh] until awal sem masa balajar kat poli dulu...hohoho...bocor rahsia kat sini la plak... =)) ...Kira dalam range masa tu, bukan aku tak der minat orang lain, aja jer tapi dia nih kira paling lama la aku minat dia..tak tau pasaipa..Kira aku selalu la follow perkembangan dia dari jauh..sampai la satu hari, aku dapat tau dia ada awek!!! Time dapat tau berita tu sedih gak tapi tak frust pun...hahahaha.. Sejak dari itu, perasaan aku mati untuk dia...hehehehe...[moralnya : apasal xbagtau dia yang aku suka dia..kang dia dah kena rembat dengan orang lain... ;P ]



So, lepas dari peristiwa itu, bila aku minat seseorang, aku akan cakap jer kat orang tu yang aku minat dia and aku nak kawan jer.Lepas aku luah perasaan, aku wat bodoh jer. Apa jua feedback dia, aku tak kisah. Kalau dia sudi berkawan, so aku kawan jer la. Kalau tak sudi, lantak kau la..Malasaku amek kesah. Lagi satu, aku nih bukan jenis yang suka bagi gift kat admire aku. Pada aku, buang masa dan buang duit ja..hahahaha..kedekutkan aku???? :P ..Bukan apa,kadang-kadang kita tak pasti sama ada perasaan kita tu sebenarnya perasaan kagum dengan kelebihan die ker or perasaan suka sahaja. Sometimes tu,bila kita kenal dia lama2, perasaan suka itu akan hilang or pudar dengan sendiri sebab kita dah kenal perangai dan sikap dia.dan secara automatiknya perasaan suka itu akan bertukar menjadi bosan.. Betul tak??? So, time tu aku tak der niat tersurat dan tersirat sebab time sekolah dulu, aku memang tak minat nak bercinta..kehkehkehkeh..serius weii..aku tak pernah bercinta masa sekolah n masa belajar diploma dulu pun aku tak pernah bercinta. Kenapa??? sebab bila aku ada orang approach aku,aku akan tolak coz time tu aku mesti fikir banyak kali; betul ker mamat nih akan jadi suami aku???? padan muka aku sebab sampai sekrang tak kawen-kawen lagi kuno kan pemikiran aku....kahkahkahkah... 

Lepas abis belajar diploma, aku pun kerja kejap kat kilang kat Penang sementara nak sambung blajar semula. Kat bumi Penang la aku mula-mula belajar bercinta. Kira first love la nih...wahhhh gitu..memula, aku tak suka pun mamat nih tapi mamat nih banyak pengalaman dalam mengayat perempuan..Sweet jer ayat dia masa mengayat aku..Last-last aku pun cair..cewahhhh...hahahaha...Di pendekkan cerita, ku sangkakan panas hingga ke petang, rupa-rupanya hujan di tengah hari........


 TO BE CONTINUE......

3 comments :

  1. hahahhaa..lawak la makcik..kalu nk citer ttg monyet+beruk sume ada kan..
    ala ckp kt tika..xpe..pengalaman sume tue...wat bodo ja..wahahahahaa/

    ReplyDelete
  2. weiii nida....kahkahkahkahkah....pandai hang teka noooo... =)) ...

    ReplyDelete
  3. wah sedihnya baca kisah u kene reject....moga bertabah...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...